Załóżmy, że pracujesz w dziale księgowości w dużym korpo. Jednak w pewnym momencie swojego życia mówisz – mam dość już tej pracy na etacie, nadgodzin, pracy z przypadkowymi ludźmi! Założę własną firmę i będę działać na moich warunkach! Przyda mi się jakieś wyzwanie w życiu, a o własnej firmie marzyłam praktycznie od zawsze! Ale na pewno nie będę działać w księgowości, bo jestem tym totalnie zmęczona! W końcu skupię się na swojej pasji – na fotografii!  

Idziesz do urzędu, lub robisz to online i po 15 minutach masz założoną działalność gospodarczą – Twoją wymarzoną firmę fotograficzną! 

Tylko co dalej? Jak ją rozwijać? Na czym się skupić, żeby nie wygryzła mnie konkurencja? Do kogo konkretnie kierować swoją ofertę? I jak ogarnąć te wszystkie kwestie marketingowo- sprzedażowe? 

W tym odcinku opowiem Ci od czego zacząć budowanie własnej marki i jak krok po kroku ją rozwijać z sukcesem.


Nagranie podcastu

Zacznijmy od podstaw

Cześć! Witam Cię w kolejnym odcinku mojego podcastu! 

Tak, jak wspomniałam we wstępie dzisiaj weźmiemy na tapetę to od czego w ogóle zacząć budowanie własnej marki no i jakie kroki warto podjąć, aby ją sukcesywnie rozwijać.

Na początku chciałabym Ci króciutko powiedzieć czym w ogóle jest marka. 

Marka to nie jest Twoje logo, a nawet cała identyfikacja wizualna. Marka to nie jest też Twoja nazwa, produkt lub usługa. To wszystko jest konsekwencją strategii marki i jej komunikacji. 

Markę buduje się w głowach odbiorców. A idąc za definicją jednego z moich guru od brandingu – Marty’ego Neumaiera, którą zapisał w książce “The Brand Gap” mogę powiedzieć, że “Marka nie jest tym co ty o tym powiesz, a co inni o tym powiedzą”. 

Dlatego zanim więc wejdziesz do tych głów z całym arsenałem możliwości musisz zrobić kilka kroków, które pomogą Ci jak najlepiej dogadać się z Twoim wymarzonym klientem. 

Cykl życia i rozwoju marki

Jakie więc warto podjąć kroki, aby rozwijać markę z sukcesem? Oto one:

Krok 1 – Insight konsumencki
Krok 2 – Wstępny pomysł, misja i wizja
Krok 3 – Grupa docelowa
Krok 4 – Badanie konkurencji
Krok 5 – Postrzeganie marki, wartości, osobowość, archetypy marki, charakter, wyróżnik
Krok 6 – Komunikacja werbalna
Krok 7 – Komunikacja wizualna
Krok 8 – Plan marketingowy
Krok 9 – Sprawdzanie, testowanie, uczenie się
Krok 10 – Audyt marki

W nagraniu podcastu omawiam je bardziej szczegółowo. Zapraszam Cię do jego odsłuchania 🙂

Przepis na markę

Przy budowaniu i rozwijaniu własnej marki pamiętaj o jednej kluczowej zasadzie – od ogółu do szczegółu. Od tego dlaczego ja chcę to robić, dla kogo chcę to robić poprzez to jak chcę to robić, a na końcu w jaki konkretnie produkt lub usługę to wszystko opakuję. 

Dołóż do tego szczyptę marketingu, testowania, wyciągania wniosków i poprawiania błędów, a jest szansa, że Twoja marka wyjdzie na ludzi 🙂 

Jeśli chcesz poznać więcej moich treści to zapraszam Cię do obserwowania mnie na Instagramie, gdzie udzielam się jako @katarzyna.mrzyglod

Ale wiesz co? Najbardziej w świecie chciałabym, aby spełniło się moje marzenie o tym, jak polecasz ten podcast innej super kobiecie, która być może chce postawić twój pierwszy krok w biznesie, albo też chciałaby coś w nim w końcu zmienić. To jak, pomożesz mi spełnić to marzenie? 🙂 

Po cichu liczę, że tak! 

Uściski i do usłyszenia niebawem!